- Definities
- Opdrachtnemer: De pedicure die de diensten levert, zoals vermeld in deze voorwaarden.
- Klant/Opdrachtgever: De persoon die gebruikmaakt van de pedicurediensten van de opdrachtnemer.
- AVG: Algemene Verordening Gegevensbescherming is een Europese verordening voor het verwerken van persoonsgegevens
- ProVoet: brancheorganisatie voor de pedicure en medisch pedicure https://wwwprovoet.
2. Afspraken
- Afspraken worden gemaakt via telefonisch contact, e-mail, sms of Whatsapp
- De klant dient de afspraak minimaal 24 uur van tevoren te annuleren of te wijzigen via de bovengenoemde media.
- Bij het niet tijdig annuleren van de afspraak behoudt pedicuremeriam.nl zich het recht voor 75% van het tarief van de voorgenomen behandeling in rekening te brengen bij de klant.
- Bij niet verschijnen zonder afzegging wordt, in verband met de gereserveerde tijd, 100% van de behandeling in rekening gebracht.
3. Betaling
a. De betaling dient contant, via internetbankieren, Tikkie of via PIN te geschieden op het moment van de dienstverlening.
4. Werkwijze
- Bij de eerste afspraak stelt de opdrachtnemer een anamnese op ten behoeve van de behandeling.
- De persoonlijke gegevens worden vastgelegd enkel voor het behandeldoel.
- De vastlegging is schriftelijk op anamnese kaarten (niet digitaal).
5. Tarieven
- De tarieven staan op de website www.pedicuremeriam.nl
- Jaarlijks worden de tarieven herzien al naar gelang de algemene prijsontwikkelingen.
6. Verantwoordelijkheid van de klant
- De klant dient accurate informatie te verstrekken over eventuele gezondheidsproblemen die van invloed kunnen zijn op de behandeling.
- De klant dient zich voorafgaand en tijdens de behandeling te onthouden van het gebruik van tabaksmiddelen, alcohol en drugs.
- De klant heeft een adequate persoonlijke hygiëne en wast voor de behandeling de voeten.
- De klant dient zich in het bijzijn van de opdrachtnemer volgens algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien na een waarschuwing geen gehoor wordt gegeven aan het verzoek van de opdrachtnemer, dan houdt de opdrachtnemer zich het recht voor om te behandeling direct te beëindigen.
- Indien aan bovenstaande voorwaarden niet voldaan wordt, kan de opdrachtnemer de behandeling weigeren of stoppen. De kosten van de behandeling worden in rekening gebracht.
7. Aansprakelijkheid
- De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige schade of letsel veroorzaakt door het niet naleven van de instructies van de opdrachtnemer door de klant.
- De opdrachtnemer zal alle redelijke maatregelen treffen om de veiligheid en het welzijn van de klant te waarborgen tijdens de behandeling
8. Vertrouwelijkheid
- Alle persoonlijke en medische informatie verstrekt door de klant wordt vertrouwelijk behandeld en zal niet worden gedeeld met derden zonder toestemming van de klant, tenzij wettelijk verplicht.
- Alle gegevens van de opdrachtgever worden vertrouwelijk en in overeenstemming met de AVG behandeld.
9. Klachten
a. Een klacht dient binnen vijf (5) werkdagen schriftelijk gemeld te worden. Binnen tien (10) werkdagen wordt de klacht mondeling en/of schriftelijk behandeld
b. Indien er geen overeenstemming volgt over de afhandeling van de klacht dan kan de opdrachtgever een klacht indienen bij de onafhankelijke geschilleninstantie Provoet zoals is vastgelegd in de “Provoet Klachtenregeling augustus 2018”.
c. De Provoet klachtenregeling is beschikbaar op: https://mijn.provoet.nl/leden-info/klachtenregeling
10. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden
a. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Eventuele wijzigingen worden schriftelijk of elektronisch aan de klant meegedeeld.
Door gebruik te maken van de pedicurediensten van de opdrachtnemer, verklaart de klant akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden.